6 kroków, który należy zrobić, aby wytrenować koncentrację uwagi

0
195
koncentreacja

Efektywne zarządzanie czasem, to umiejętność której może nauczyć się każdy z nas. Nie jest to ani skomplikowane, ani nie wymaga od nas dużego poświęcenia. Jednak nawet mistrzowskie organizowanie czasu może ulec w gruzach, Kiedy twój umysł będzie się rozpraszać. Wtedy nie jesteśmy w stanie skupić się nawet na najprostszym zadaniu. W takim wypadku nie pomaga nam nic. Koncentracja uwagi, jest to kuloodporny sposób na zwiększenie naszej produktywności pracy, a także lepsze efekty. Oto 6 wskazówek, w jaki sposób wytrenować swój mózg, aby potrafił on lepiej skupić się na wykonywaniu danej czynności. Jak zatem poradzić sobie z dekoncentracją?

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/koncentracja-uwagi/

Koncentracja uwagi – 6 kroków, aby ją wytrenować

1. Zadbaj o sen

Ważne jest to aby nasz umysł był wypoczęty. Dobry i odpowiednio długi sen jest to fundament, do naszej dobrej pracy. W momencie gdy spaliśmy przyjdź godzin, bądź mniej bardzo trudno będzie nam liczyć na koncentrację. Nasz mózg nie będzie wówczas pracował na pełnych obrotach. Możemy się ratować w tym przypadku kofeiną, ale każda osoba nieco inaczej na nią reaguje. Jedni poczują się pobudzenie, a inni wręcz przeciwnie.

2. Zanotuj, co cię rozprasza

Świetnym sposobem na dekoncentrację jest spisanie wszystkich problemów, a także kwestii do których nasz mózg ucieka w momencie pracy. Dzięki temu oczyścimy nasze myśli i będziemy mieć listę spraw do załatwienia po pracy.

3. Wyłącz cyfrowe urządzenia

Przed rozpoczęciem swojej pracy Upewnij się, że masz dostęp do wszystkich potrzebnych ci zasobów, a także informacji. Przy organizacji swojego czasu Zablokuj niezbędny czas do wykorzystania zadania. Staraj się wyciszyć swój telefon i odłożyć go na bok. Na sprawdzenie wszystkich powiadomienia a także wiadomości będziesz mieć czas w przerwie po zakończeniu pracy. Może być to dla Ciebie dodatkowa motywacja. 

4. Zobowiązał się do wykonania pracy

Stawia przed sobą zobowiązania, które koniecznie musisz wykonać. Taka determinacja skutecznie poprawi twoją koncentrację. Jeżeli nie jesteś przekonany co do ważności tego zadania, trudno będzie ci się zmobilizować do ciężkiej pracy. Dodatkowo zobowiązanie pomoże ci również przezwyciężyć prokrastynację, czyli chęć to odłożenia pracy na później.

5. Trening czyni mistrza

Jeżeli jesteś przyzwyczajony do wielozadaniowości, to Najlepiej zacznij od 10 minut wytężonej pracy, a następnie zwiększaj swoje dawki. Kiedy dojdziesz do 25 minut skupienia możesz być z siebie dumny. 

6. Zastosuj technikę Pomodoro

Według niej należy organizować sobie bloki czasowe, czyli 25 minut pracy i 5 minut przerwy. Po trzech lub czterech takich sesjach następuje dłuższa przerwa trwająca 25 minut. Trenuj tę technikę, a zobaczysz efekty swojej pracy.

Zobacz też: http://www.przytulny.pl/kreatywnosc-w-pracy/

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here